Tilbudskrig mellom butikkene: Vi har på ny kåret den beste spillmaskinen

92

I en stadig pågående tilbudskrig mellom butikkene er det nå på tide å kåre den beste spillmaskinen på markedet. Les videre for å oppdage hvilken maskin som stikker av med tittelen "Beste spill-PC"!

Introduksjon

I en stadig pågående tilbudskrig mellom butikkene er det nå på tide å kåre den beste spillmaskinen på markedet. Her på Tek har det blitt en tradisjon å utføre denne kåringen med jevne mellomrom. Butikkene konkurrerer om å skape de beste tilbudene og gi kundene mest verdi for pengene. I denne artikkelen vil vi presentere de deltakende butikkene og deres kandidater, samt vurdere spesifikasjonene og ytelsen til hver enkelt maskin.

Tilbudskrig mellom butikkene: Vi har på ny kåret den beste spillmaskinen -  Diskuter artikler (Tek.no) - Diskusjon.no

Bakgrunn

Det er ingen tvil om at det er krig når det kommer til disse kåringene. Butikkene strekker seg langt for å skape attraktive tilbud og gi kundene muligheten til å sikre seg en kraftig spillmaskin til en rimelig pris. I en tid der det er stor mangel på nye grafikkort og økte priser på PC-markedet, er det særlig interessant å se hvilke maskiner som tilbys i denne kåringen. Det er viktig å merke seg at mange av maskinene i konkurransen er utstyrt med siste generasjons grafikkort, noe som gjør dem ekstra attraktive for gamere.

Pristest avslører store prisforskjeller: Her er spillkonsollene billigst –  E24
Bildekilde: e24.no

Deltakende butikker

Fire butikker har valgt å delta i kåringen. Disse butikkene er Digital Impuls, Komplett, NetOnNet, og Multicom (selv om sistnevnte måtte trekke seg på grunn av tekniske problemer med deres innsendte maskin). Digital Impuls og Komplett har begge laget egne maskiner, mens NetOnNet sender en masseprodusert maskin fra Asus. Selv om det kan virke "kjedelig" å sende en ferdigbygd maskin, har tidligere erfaringer vist at slike maskiner kan være svært konkurransedyktige.

Spesifikasjoner og ytelse

En viktig faktor i spillmaskinens ytelse er grafikkortet. Kompletts maskin har en klar fordel med sitt kraftige Nvidia RTX 2080-grafikkort, som støtter både strålesporing- og DLSS-teknologiene. Dette kortet utgjør 50 prosent av kostnaden for maskinen deres, noe som kan gi utslag i spilltester. Digital Impuls leverer også en grafikktung pakke med et nytt RTX 2070-kort, mens NetOnNets Asus-maskin har forrige generasjons GTX 1070-grafikk.

En annen viktig faktor er prosessoren. Digital Impuls har valgt en kraftig prosessor, men det er også verdt å merke seg at en rask prosessor ikke er den eneste avgjørende faktoren for spillytelsen. Andre komponenter, som minne og lagring, kan også påvirke ytelsen til spillmaskinen.

Kåringen

Etter grundige tester og målinger på vår testlab, er vi nå klare til å kåre vinneren av årets beste spillmaskin. Vi vil presentere resultater og vurdere hver enkelt maskin ut fra deres spesifikasjoner, ytelse og verdi for pengene. Les videre for å oppdage hvilken maskin som stikker av med tittelen "Beste spill-PC"!